Hamarosan elérhető Jianshui kannáink
Megvásárolható, egyedi Jianshui kannák kollekció
-
Búfelejtő Bambusz | Xishi jianshui kanna 200 ml
Matt fekete, lapos xishi formájú kanna "Felejtsd el a bánatot" felirattal.123 000 Ft Kosárba teszem -
Shang Shan Ruo Shui | A legfőbb jó a vízhez hasonlatos | jianshui kanna 200 ml
Matt fekete, hagyományos pomeló formájú kanna kalligráfiával és lótusz motívummal.123 000 Ft Kosárba teszem -
Csendes Szív Jianshui kanna | 220 ml. agyag berakással és kézi festéssel
Matt fekete, hagyományos pomeló formájú kanna kalligráfiával és tekercskép motívummal.83 000 Ft Kosárba teszem -
Lótusz Szív Shipiao Jianshui kanna | 160 ml. agyag berakással és kézi festéssel
Matt fekete, hagyományos shipiao formájú kanna kalligráfiával és lótusz motívummal.65 000 Ft Kosárba teszem -
Xishi Jianshui kanna agyag berakásos lótusz-madár motívummal | 100 ml.
Gömb formájú, levél lenyomatos felületű Jianshui agyagkanna 1-2 személyre.61 500 Ft Kosárba teszem -
Xishi teáskanna 跳刀 tiao dao “ugró kés mintával” | Jianshui kerámia 220 ml.
Xishi formájú, antik stílusú, matt fekete, polírozott Jianshui agyagkanna.38 000 Ft Kosárba teszem
A kollekciónkból kikerült egyedi darabok
Az alábbiakban a kollekciónkból kikerült, egyedi, gyűjtői kannákból álló válogatást láthattok. Mivel számunkra is tanulságosak és lenyűgözőek voltak, érdemesnek tartjuk megmutatni őket. Sajnos ugyanilyen kannákat már nem áll módunkban beszerezni, hiszen a design és a felhasznált agyagok is folyamatosan változnak. Akiknek egyedi kéréseik vannak, kérjük forduljanak hozzánk ezen az email címen: info@flyingbirdteahouse.hu . Köszönjük.
A Jianshui agyagkannák eredete és készítése
建水紫陶 jianshui zitao (jianshui lila agyag)
A Jianshui kerámiát 1953-ban Pekingben rendezett Országos Népművészeti Kiállításon, a kulturális minisztérium a “4 nagy híres agyag/kerámia” közé választotta. (A másik három: 江苏宜兴紫砂陶 Jiangsuból a Yixing lila agyag、广西钦州坭兴陶 Guangxiból a Qinzhou agyag、四川荣昌安陶 Sichuanból a Rongchangan agyag). Ez a kerámiafajta Yunnan tartomány Jianshui megyében lévő Wan Yao faluból származik, amely egy apró település, ahol a kerámiaművességnek közel 3500 éves hagyománya van. Bejelöltem a térképen Yixing-et és Jianshui-t, hogy lássátok, bár Jianshui Yunnanban van és Yixing meglehetősen távol esik, mégis a Yunnani puer teák elkészítéséhez a yixingi agyag terjedt el.
Az agyagot a helyi “öt színű hegy”-ből nyerik, ennek megfelelően az öt színű agyag a vörös, sárga, zöld, barna, és fehér. Az agyagos mesterek a legjobb lelőhelyeket titokban tartják és kizárólag utódaiknak adják át. A Jianshui agyagnak különösen magas vastartalma van, így a kiégetett edények keménységi foka kiemelkedő, felszíne érintésre fémes érzetet ad, koccintásra hangja olyan, mintha fém és kő lenne egyszerre. A Jianshui kerámiákat nem vonják be mázzal, hanem nagyon alaposan lepolírozzák, melytől csillogó, fényes élményt nyújt, mintha tükröt szemlélnénk: “kemény akár a vas, fényes akár a víz, selymes akár a jáde, cseng akár a sziklatömb”
Az elkészítés folyamatában a begyűjtött kőzetagyagot színenként szétválogatják, összetörik és porítják. A porított agyagot vízzel elkeverik, taposva puhítják, gyúrják és préselik, hogy ne maradjon levegő a szemcsék között, és növeljék a tapadását. Később az alapanyagokat vagy megtartják egyszínűnek, vagy keverik egymással. A tárgyakat korongozással készítik, rengetegféle tárgyat állítanak elő: vázákat, TEÁSKANNÁKAT, tálakat, magasabb falú edényeket, dísztárgyakat és hétköznapi tárgyakat egyaránt.
Az elkészült formára először felfestik a megtervezett kalligráfiát vagy festményrajzot, majd még nedvesen, speciális késsel belekarcolják az agyagba a mintát, hosszú és aprólékos munkával vájják és faragják az edényt. A vésést az edény méretétől és a minta bonyolultságától függetlenül megszakítás nélkül be kell fejezni, különben az agyag rétegekben megszárad és máshogy viselkedik különböző felületrészeken. A bevésett mintákat különböző színű agyagokkal töltik ki, amelyek NEM TARTALMAZNAK SZÍNEZŐ ANYAGOKAT, hanem az eredeti öt színű agyag valamelyikéből, illetve azok keverékéből kerülnek ki. A felesleges kitöltőanyagot miután megszáradt lecsiszolják az edényről, így láthatóvá válik a mintázat.
A megszáradt kerámiákat fatüzelésű kemencében égetik 3-4 napig, majd hagyják kihűlni a kemencében. Ezt követi a polírozás: a kész edényt nedves csiszolókővel tükörfényesre polírozzák. A letisztult formák és a fényes felületek klasszikus érzetet sugároznak. Azt tartják a legértékesebb edénynek, amelynek a színe olyan, mint a kecske mája. Leggyakoribb a vörös alapon fehér minta, illetve a fekete alapon fehér mintájú kerámia. Ez a film a fent említett munkafolyamatokat mutatja be szépen, érthetően és részletesen: